|
Borstvoeding verkleint kans overgewicht en astma |
|
|
|
|
donderdag 03 juli 2008 |
donderdag 3 juli 2008 Kinderen die borstvoeding hebben gehad, hebben minder kans op overgewicht en op astma, zo blijkt uit onderzoek aan de Universiteit van Utrecht. Tijdens dit onderzoek zijn ruim 4000 kinderen van nul tot acht jaar gevolgd. In die periode zijn gegevens over lengte, gewicht, voeding en luchtwegaandoeningen verzameld. Dat overgewicht onder borstgevoede kinderen minder vaak voorkomt, wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een kleinere gewichtstoename in het eerste levensjaar. Borstgevoede kinderen zijn op de leeftijd van een jaar gemiddeld lichter dan flesgevoede kinderen.
|